Scouternas Natt & kruthornet

12-13 oktober 2019

Anta utmaningen för en rolig helg, packa ryggsäcken och kom!

En perfekt start på terminen för att svetsa samman rådspatrullen, utmanar-, rover- eller ledar-laget och få möjlighet att pröva era scoutkunskaper.

Var: Norra Järvafältet (vid Översjön), samling vid Akalla T-banestation.

När: Scouternas Natt startar på lördag förmiddag från kl. 9:30 till 10.30 utgående från Akalla tunnelbanestation,
uppgång mot Akalla by och ta sedan rulltrapporna upp till vid Akalla torg http://bit.ly/2OqHZfk
Tänk på att vara ute i god tid för att bli avprickade och få startkort och karta!

Anmälan: senast 5 oktober. Se mer info längre ner på sidan.

Mer detaljerad och uppdaterad info i PM:et som du kan ladda ner på denna sida!

Tävlingens upplägg

Tävlingen startar på lördag förmiddagen med dagkontroller som ligger längst en hajk-slinga. Det blir uppehåll i tävlingen för middag och förläggning. Tävlingen fortsätter sedan med en kvällsslinga med kontroller och en nattorientering. Vi avslutar på söndag förmiddag med en större kontroll och med prisutdelning vid 14.30-tiden.

Vilka får tävla?

Tävlingen är öppen för alla scouter från alla distrikten som passar in i någon av nedanstående klasser:

Silverugglan
För patruller, som består av 4–8 äventyrare (företrädesvis 3:åringar och 2:åringar) samt 1-2 ledare. Varje äventyrarscoutavdelning får ställa upp med en patrull.

Hajkbenet
I Hajkbenet tävlar utmanarscouter i lag bestående av 4–8 utmanare. Varje utmanarscoutlag får ställa upp med flera lag i Hajkbenet.

Kruthornet
I Kruthornet tävlar utmanarscouter och roverscouter tillsammans. Laget ska bestå av 4–8 deltagare. Tävlingen är även öppen för mixade lag med yngre deltagare än roverscouter, dock yngst äventyrare. Här kan ni delta om ni har svårt att få ihop till de två andra klasserna och vill slå ihop lag.

Kostnad
Kostnaden är 500:- per patrull/lag.

Kontrollanter
Det behövs kontrollanter under tävlingens alla delar. Varje patrull/lag ska ställa upp med minst två kontrollanter (som är minst 16 år gamla) under hela tävlingen. Självklart måste det inte vara samma personer hela tiden, Utan kontrollanters hjälp går tävlingen inte att genomföra, alltså är detta jätteviktigt!

En baskontrollant räknas som två kontrollanter på den slinga (lördag dag, lördag kväll eller söndag dag) som man är baskontrollant för.

Vid kontrollantsamlingen inför varje tävlingsmoment prickas kontrollanterna av. Saknar en tävlande enhet kontrollant medför detta poängavdrag.

REGLER
Tävlingarna följer TOIS regler samt eventuella ändringar som anslås i tävlings-PM:et.

DISPENS
Dispens från någon av dessa regler kan sökas genom att skriva till scouternasnatt@scoutkansliet.se.

KONTAKTUPPGIFTER

Angående tävlingen: scouternasnatt@scoutkansliet.se
Övriga frågor: fredrik@laufke.se eller tois@scoutkansliet.
Tävlingsledning: Fredrik Laufke, Sancta Maria Scoutkår, 070-2789256
Distriktskontrollant: Karin Ståhl, Vällingby Scoutkår, 076-1237128
Distriktskontrollant: Klara Laufke, Sancta Maria Scoutkår, 073-3551815

Startlista och PM

Titel
PM för Scouternas natt 2019
 1 file(s)  119 downloads
Scouternas natt 2019 oktober 8, 2019 Download
Startlista
 1 file(s)  50 downloads
Scouternas natt 2019 oktober 8, 2019 Download